Care e ideea? [partea a II-a]

Care e ideea?Acum, daca data trecuta am incercat sa descriu 100% transparent care e ideea cu faSport.ro din perspectiva utilizatorilor, a amatorilor de sport, de miscare, cu stil de viata activ, astazi voi trece mai departe la partea mai putin evidenta.

Concret vom discuta despre business.

Dar inainte de a discuta despre business, hai sa stabilim exact despre ce business este vorba, pentru ca industria sportiva este vasta, cu multe ramuri si subramuri, si ar fi cel putin exagerat sa le abordam pe toate sau sa pretindem ca asta este scopul.

Segmentul de business pe care faSport.ro si-a propus sa-l adreseze initial este cel consumer-oriented, la nivel de amatori si include centrele sportive deschise publicului larg – piscine, terenuri, cluburi, centre, sali, spa-uri, circuite etc.

Aici, analizand piata am constatat faptul ca exista o prapastie mare intre centrele sportive mari, construite pe finantare serioasa, avand bugete generoase atat pentru dezvoltare, cat si pentru marketing si promovare, si cele mici, pornite din pasiunea unui numar restrans de oameni, ca afaceri de familie sau intre prieteni si care si in prezent au resurse relativ limitate.

Pornind de la aceasta observatie si de la convingerea ca lumea va face din ce in ce mai mult sport si mai multe activitati recreationale si ca in realitate, pe piata din Romania exista loc si potential de profit pentru toata lumea, ne-am propus sa ne imaginam si sa dezvoltam o unealta de marketing de care sa poata beneficia in egala masura si firmele mari si firmele mici.

Simultan, acest tool de promovare care sa limiteze prapastia dintre afacerile de proportii si cele mai putin dezvoltate urma sa stimuleze concurenta, sa puna pe harta, in cazul nostru literalmente, afaceri care in trecut, inainte de existenta faSport.ro, nu prea aveau cum sa depaseasca granitele cartierului in care erau amplasate.

Si in acest fel, prin incurajarea concurentei, desi pe termen scurt beneficiarii directi urmau sa fie patronii establishment-urilor destinate sportului si activitatilor conexe, pe termen lung, beneficiarul este clientul acestora, care devine mai informat si poate obtine servicii de calitate mai buna sau la un pret mai avantajos decat o facea in trecut.

Astfel a luat nastere faSport.ro nume de cod alfa, intai cu o echipa formata dintr-un singur om – Iani, avand 20, 30 si apoi chiar 50 de cluburi si terenuri de sport din Bucuresti si targetand doar 4 sporturi – fotbal, inot, baschet si tenis de camp. Si scriu “doar 4 sporturi” pentru ca astazi mi se pare putin, insa in realitate, inca de atunci proiectul era unul mare. Oricum mai mare decat orice facuse cineva pana atunci. Si mai frumos, cu un design curat, simplu si elegant si o utilitate clara.

Apoi, m-am alaturat si eu echipei si impreuna cu Iani, pe fundamentul versiunii alfa, am construit versiunea actuala, faSport.ro nume de cod beta pe care am lansat-o pe 1 decembrie 2009, nu intamplator, chiar de Ziua Nationala a Romaniei.

Nu voi insista pe diferentele de ordin tehnic, insa voi puncta faptul ca actualizarea a facut posibila evolutia rapida a catalogului de la cele 50 de locuri initiale acoperind 4 sporturi din Bucuresti, in prima faza la 500 si apoi la aproape 700 de locuri acoperind 30 de discipline sportive si recreationale din 80 de orase ale Romaniei.

Restul e istorie, insa bottom-line-ul din punct de vedere business este acela ca, in prezent, faSport.ro promoveaza sute de afaceri de profil din Romania, carora le aduce lunar, saptamanal sau poate chiar zilnic, mii de clienti si a facut-o continuu in cei deja aproape 2 ani de existenta. Si totul 100% gratuit.

Insa pentru ca nu am incetat sa invatam si sa ne adaptam, faSport.ro a continuat sa evolueze. Astfel, asa cum pe partea de utilizatori, am adaugat posiblitatea autentificarii cu twitter si facebook si un modul elegant de evenimente cu posibilitatea transmiterii de invitatii, precum si optiunea listarii sporturilor preferate in profil, pe partea destinata business-urilor din domeniu am adaugat optiunea de actualizare a informatiilor pentru a pastra relevante datele din pagina dedicata afacerii, precum si o suita de servicii denumite simplu serviciile faSport.

Serviciile faSport sunt destinate celor carora nivelul standard de promovare oferit de faSport.ro, desi gratuit, nu le este suficient. Fiecare serviciu a fost creat pentru a oferi beneficiarului un nivel superior de expunere, vizibilitate optima si o prezenta exclusivista pe faSport.ro si mai nou si pe site-urile partenere.

Partea interesanta este aceea ca, desi fiecare dintre serviciile faSport.ro ofera un avantaj competitiv afacerii care decide sa apeleze la aceasta metoda de promovare, pretul acestora a fost dimensionat astfel incat sa respecte ideea initiala de la care am pornit la drum si sa fie accesibile pentru toate business-urile care activeaza in aceasta industrie, indiferent de dimensiune.

Concret vorbim de o investitie in promovare care poate incepe de la suma mai mult decat accesibila de 10 EUR + TVA pe luna.

Si poate va intrebati ce mare lucru poti face cu doar 10 EUR pe luna?

Ei bine poti! Poti de exemplu sa faci ca informatiile esentiale ale afacerii tale sa apara pe paginile tuturor cluburilor din oras, astfel incat de fiecare data cand cineva analizeaza oferta unui competitor direct, sa bagi un picior in usa si sa spui: Hei! Sunt si eu pe aici!

Sau, daca vrei notorietate, poti sa faci astfel incat datele afacerii tale sa fie prezente pe paginile tuturor afacerilor similare din Romania. Cum suna? Datele clubului tau de fitness pe paginile tuturor cluburilor de fitness din Romania, sau terenul tau de fotbal sintetic pe paginile tuturor terenurilor de fotbal din Romania…

Sau, daca iti doresti ceva discret si super-eficient, poti sa listezi clubul tau direct in profilul utilizatorilor din acelasi oras, sau care practica sportul respectiv. In acest fel ajungi direct la client, fara intermediari.

Si, daca nimic din ce am spus pana acum nu ti se pare asa mare chestie, afla ca poti chiar sa faci ca afacerea ta sa fie publicata intr-o zona speciala cu vizibilitate optima, direct in paginile GSP.ro – site-ul de sport numarul 1 din Romania.

Concluzia? Despre asta este vorba, asta e ideea – impact garantat, la un pret mai mult decat accesibil – atractiv. Astfel, oferim sansa afacerilor mici si mijlocii din domeniu sa se afirme. Dar, ca sa inchei cu un citat din The Matrix, noi putem doar sa le aratam usa…

Va multumesc si astept comentariile si reactiile voastre.

Intre timp, formula de incheiere devenita deja clasica in randurile prietenilor nostri apropiati… Fa sport! :)

Care e ideea? [partea I]

Cand am creat faSport.ro ne-am propus sa raspundem la intrebarile esentiale care apar in mintea oricarui om care isi propune sa faca un pic mai multa miscare. Spunem esentiale pentru ca acestea sunt de multe ori chiar primele intrebari – unde si cu cine?

In mod natural, acesta a devenit si sloganul nostru oficial – “Unde si cu cine faci sport?

Apoi, pe masura ce catalogul nostru de locuri destinate activitatilor sportive si recreationale a crescut de la aproximativ 50 de locuri dintr-un singur oras, la aproape 700 de locuri din 80 de orase ale tarii, si sloganul a evoluat, transformandu-se in “Unde si cu cine faci sport? Orice sport. Oriunde in Romania.

Insa catalogul de locuri este doar o parte a povestii, si deseori, poate pe nedrept, cea mai popularizata parte a povestii. Cealalta parte, cel mai important capitol, este al vostru – al oamenilor care fac miscare, al celor care fac sport. Al Ancai care alearga saptamanal in Parcul Tineretului, a lui Paul care a slabit 5 Kg mergand de doua-trei ori pe saptamana la sala, a lui Costin care joaca fotbal cu prietenii, a lui Robert care dupa cateva incercari ratate a reusit sa devina IronMan, a lui Horia care iubeste sa mearga cu bicicleta la munte si sa schieze, si nu in ultimul rand a lui Alex care face gimnastica in fiecare dimineata.

faSport.ro le este dedicat lor si tuturor celor ca ei. Celor pentru care sportul nu este o notiune abstracta, ci o parte simpla, cateodata energica si revigoranta, alteori stangace si amuzanta, dar cu siguranta o parte importanta a vietii lor. Ei sunt sportivii amatori pe care ii apreciem, pentru ca au inteles despre ce este vorba – nu este vorba despre pricepere sau performanta, ci despre o distractie sanatoasa intre prieteni acolo unde, esti acceptat asa cum esti – gras slab, foarte bun sau mai putin indemanatic. Important este faptul ca iti place, ca incerci, ca participi si ca, fara sa-ti dai seama, evoluezi si devii un tu mai bun.

Exista desigur multe motive pentru care e bine sa fii activ, sa faci miscare, sa faci sport… Motive bio-chimice, motive psihologice, motive sociale, motive aspirationale, motive nutritionale si chiar motive sexuale :) Insa despre toate aceste motive au scris multi altii mai in tema decat mine. Eu vreau sa va povestesc altceva, ceva personal…

Imi aduc aminte ca in timpul facultatii, pasionat fiind de tenis de masa am incercat sa-mi fac o gasca cu care sa jucam saptamanal. Insa aptitudinile sportive si Facultatea de Informatica nu sunt chiar 100% compatibile, daca intelegeti ce vreau sa spun :)

Exista desigur si exceptii, insa enuntul de mai sus nu a fost niciodata mai valabil decat in cazul lui George. Totusi, George nu a refuzat provocarea si mai timid la inceput, mai relaxat ulterior am inceput sa jucam intr-un club din campusul Universitatii Politehnice din Iasi. Si nu, nu am reusit sa jucam chiar saptamanal, dar am jucat destul de consecvent iar lui George i-a placut si trebuie sa recunosc faptul ca, desi la inceput puteam sa-l bat cu 6-0 in zece partide din zece, in timp a evoluat si chiar a reusit sa ma bata de multe ori. Nu stiu daca i-am spus-o vreodata, insa pentru mine George a fost un exemplu pozitiv si o adevarata inspiratie. Nu in sensul ala patetic din filme sau din biografiile personalitatilor istorice, in care se insista pe faptul ca au schimbat lumea, ca au schimbat vieti sau mai stiu eu ce chestie de gen. Nu in sensul in care Ilie Nastase sau Nadia Comaneci reprezinta o inspiratie. Ci in sensul real, de viata, de zi cu zi… Fara vre-un efort deosebit George mi-a demonstrat ca poti fi mai bun azi decat ieri si maine decat azi, si cred ca in realitate asta este esenta sportului. Asta e idea!

Si de-asta am creat faSport.ro. Am pornit la drum cu certitudinea ca putem fi de ajutor si in speranta ca putem contribui pozitiv in acest sens. Ai acolo tot ce-ti trebuie pentru a face un pas mic spre un tu mai bun.

Pleci de la ce sport preferi, si continui sa-ti explorezi optiunile. Afli unde poti practica acel sport, apoi iti inviti prietenii, iar daca nu gasesti partener potrivit printre ei, iti poti face prieteni noi fie dintre amatorii aceluiasi sport, fie chiar la clubul pe care te-ai decis sa-l frecventezi. Oricum, indiferent cati prieteni ai si cum i-ai gasit, faSport.ro este acolo pentru a va ajuta sa va gestionati activitatile sportive si recreationale impreuna. In plus, poti da share pe facebook sau twitter, poti organiza evenimente si intalniri sportive, iar daca locul tau favorit nu este pe faSport.ro poti chiar sa-l propui

In concluzie, fara nicio completare suplimentara, te rog, fa sport! :)

Povestea faSport [WORK IN PROGRESS]

concept

făSport înseamnă două lucruri – cel mai complet catalog online de cluburi destinate activităţilor sportive şi recreaţionale din România, şi o comunitate de oameni pasionaţi de sport cu un stil de viaţă activ, dinamic şi sănătos.

misiune

Îţi oferim răspunsul la întrebările Unde şi cu cine fac sport? Orice sport. Oriunde. Alături de prietenii tăi.

viziune

Dorim sa construim o lume in care miscarea, libertatea, sanatatea, dinamismul si armonia sunt atributele personale ale tuturor. Anima sana in corpore sano. Pentru fiecare.

ce am facut pana acum?

În cele 16 luni care au trecut de la lansarea făSport am crescut de la 50 la peste 670 de cluburi, de la 4 la peste 30 de sporturi şi de la un oraş, la mai mult de 75 de oraşe din România.

Avem peste 1300 de utilizatori înregistraţi încă din primele luni de existenţă ale proiectului, şi pentru a facilita accesul oricui, la scurt timp după lansare am introdus integrarea cu cele mai populare reţele sociale ale momentului – facebook şi twiter. Astfel, orice utilizator cu cont pe aceste reţele sociale, se poate autentifica pe făSport cu un singur click.

De asemenea, am obţinut câţiva parteneri de încredere alături de care lucrăm pentru a ne îndeplini misiunea şi a transforma viziunea noastră în realitate. Dintre aceştia amintim Webfactor – provider de servicii de hosting şi mentenanţă web, creator – agenţie de producţie publicitară full-service, DECATHLON – unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din Europa, Realitatea.net – parteneri media şi, nu în ultimul rând, tenis & golf mall – retailer de echipament sportiv pentru tenis, tenis de masa, badminton şi golf. Avem încredere că vor urma şi alţii.

În Septembrie 2010 am lansat Serviciile făSport – o platforma completa de funcţionalităţi destinate promovarii cluburilor sportive. Acestea pot fi accesate contra-cost, individual sau sub forma de pachet. Fiecare serviciu a fost gandit special şi are utilitate specifică în personalizarea şi eficientizarea prezenţei cluburilor sportive pe făSport în particular şi pe Web în general.

Apoi, pornind de la ideea Serviciilor făSport, am dezvoltat făSport Mall – un mall virtual pentru magazinele cu profil sportiv din România. Acesta va fi pentru magazinele cu profil sportiv din România, ceea este făSport pentru cluburile destinate activităţilor sportive şi recreaţionale. O unealtă eficientă și totdată simplu de utilizat pentru promovare online.

care ne sunt planurile de viitor?

Dorim să ne dezvoltăm în continuare, să perseverăm în a ne îndeplini misiunea şi cu fiecare pas pe care îl facem să ajungem mai aproape de viziunea noastra a unei Românii în care sportul, mişcarea, relaxarea să nu mai reprezinte un trend, un moft sau o fiţă, ci un aspect cotidian al vieţii, ceva cool, special, însă totodată normal.

Pentru asta avem nevoie de parteneri de încredere alături de care să atacăm cele două direcţii – aceea de a oferi cluburilor și magazinelor sportive mijloace accesibile şi eficiente de a-şi promova oferta de produse și servicii, şi aceea de a atrage un nou public care la început să încerce, să experimenteze şi mai apoi, din ce în ce mai mult să practice frecvent diverse sporturi şi activităţi recreaţionale.

Avem cateva obiective si un plan concret, detaliat şi, dacă doriţi să exploraţi oportunitatea de a deveni partnerul nostru am fi mai mult decât fericiţi să discutăm şi să vi-l împartaşim… :)

mihai alexandru serea
managing partner | făSport.ro
074-faSport
sam@faSport.ro
faSport.ro

 

vă mulţumim!